Тесты ЕГЭ по английскому языку. № 2-2.
Тема: Диалог о курсах фигурного катания.
Вы услышите разговор о курсах фигурного катания.
Определите, какие из приведенных утверждений (A1-A7)
соответствуют содержанию текста (1), какие
не соответствуют (2) и о чем в тексте не
сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного,
ни отрицательного ответа (3). Прослушайте
запись дважды. Во время первого прослушивания заносите только
те ответы (поставив галочку (v) в нужный квадрат), в которых
вы уверены. Во время второго прослушивания ответьте на оставшиеся
утверждения.
A1 It is possible to
have one-to-one lessons on the Learn to Skate programme. l) true 2) false 3) not stated
A2 Children under five
cannot take a course. l) true 2) false 3) not stated
A3 Some people take
a long time to progress through the levels. l) true 2) false 3) not stated
A4 There are no formal
tests at each level. l) true 2) false 3) not stated
A5 Instructors check
people’s skates and socks before lessons. l) true 2) false 3) not stated
A6 Skaters must not
use the centre of the rink. l) true 2) false 3) not stated
A7 People taking courses
must buy their own skates. l) true 2) false 3) not stated
Текст
и пояснения.
A1 2 Организатор говорит,
что все занятия "проводятся в группах" ('are in groups'),
то есть занятия с участием одного ученика и инструктора не проводятся.
А2 1 Организатор говорит,
что "к занятиям допускаются люди, достигните возраста пяти
лет" ("as young as five can participate'), имея в
виду, что пять лет минимальный возраст.
А3 3 Организатор рассказывает,
что существует десять уровней обучения, и ученики осваивают
разного рода навыки, проходя через несложные этапы обучения
('in easy progressions') (через легко осваиваемые стадии). Он
говорит, что инструктор определяет, кто "готов подняться
на уровень выше" ('is ready to move up а level'). Так или
иначе, он не говорит, случается ли так, что некоторые люди добиваются
успехов быстрее, чем остальные, или бывает ли, что люди подолгу
остаются на одном и том же уровне. Он описывает систему, но
не говорит о том, быстро или медленно люди добиваются успеха.
А4 2 Организатор говорит,
что существуют тесты, и они являются частью процесса оценивания,
осуществляемого инструкторами на каждом уровне. Так или иначе,
он рассказывает, что оценивание "не основано исключительно
на этих тестах" (it 'isn't necessarily only about passing
tets'). Это значит, что тесты - часть системы аттестации, но
в эту систему входят и другие элементы (общие способности и
отношение к занятиям ('general ability and attitude)).
А5 3 Организатор говорит,
что коньки должны быть зашнурованы до самого верха, а носки
- подтянуты до того, как коньки зашнурованы. Так или иначе,
он не утверждает, что перед занятием инструкторы проверяют,
в каком состоянии находятся у учеников коньки и носки, или привел
ли каждый из них коньки и носки в порядок. Возможно, они и проверяют
это, но он об этом ничего не говорит.
А6 1 Организатор говорит,
что согласно одному из правил, ученикам не разрешается занимать
центр катка ('keep the centre of the rink clear'), то есть,
не разрешается кататься в центре катка.
А7 2 Организатор говорит,
что люди, которым нужно взять коньки в прокат, могут сделать
это в Пункте проката коньков. Это значит, что людям не обязательно
иметь свои собственные коньки, так как они могут взять их на
прокат там, где проводятся занятия.
Woman:
I’m interested in taking one of your ice-skating courses. Could
you tell me about them, please? Course organiser: Certainly. The programmes
called Learn to Skate. We offer a range of courses for all ages
and abilities from young children to adults, and all our lessons
are in groups. We have a team of qualified instructors who are
all members of the British Ice Teachers Association. Skaters
as young as five can participate, and there are classes for
adults too. Woman: That sounds good. What kind of things
do you teach on the courses? Course organiser: Well, all our courses are
designed around the National Ice Skating Associations framework
and are recognised nationally. They include forwards and backwards
skating, stopping and turns, and even jumps and spins can be
learnt in easy progressions as you go up through the ten levels
available. Woman: Oh, right. So how do you move up from
one level to the next? Course organiser: Well, the instructors carry
out an assessment at each level and decide who is ready to move
up a level. The assessment isn‘t necessarily only about passing
tests, it’s also based on the general ability and attitude of
the skater. Woman: What about safety? What are your rules
on that? Course organiser: Yeah, everyone has to be
aware of our Safe Skating Code, which is on display around the
rink. The main points are — I’ve got it here, I’ll read them
to you — ensure that your skates fit properly and are tied up
to the top of the skate: ensure that your socks are pulled up
sufficiently before tightening your laces: leave bags and other
packages in the lockers provided; skate in an anti-clockwise
direction; listen and adhere to any instruction by ice-rink
staff and instructors; don’t wear loose items of clothing such
as hats, scarves or long coats; don’t skate in links of three
or more: don’t sit on or climb over the rink barrier: and keep
the centre of the rink clear. Woman: OK. I think I’ll do a course. Anything
else I need to know? Course organiser: Well, let me think. Yes,
you should arrive here 15 minutes prior to the start of your
class. If you’re late for a class, we cannot accept responsibility
for lost tuition. And if you need to borrow skates, you can
get them from our Skate Hire desk. When you arrive, collect
your skates, proceed to the rink side and wait for your class
to start. And then have a great time! Woman: Thanks a lot. I think I‘ll register
now.